Klubbpolicy

Det skall vara trivsamt, lärorikt och effektivt att träna och spela tennis i Lillåns tennisklubb. Framför allt ska det vara roligt!

Vårt mål är att utveckla människor positivt såväl fysiskt, psykiskt som socialt. Vi välkomnar alla och tillåter ingen form av mobbning. Vi vill att alla ska uppträda sportsligt och bemöta varandra med respekt.

Klubbens tränare och ledare skall utgöra föredömen i verksamheten och deras kunskaper tas tillvara på ett professionellt sätt i tennisverksamheten.

I Lillåns tennisklubb är vi mån om våra medlemmar och framför allt ungdomars hälsa. Vi tillåter inte någon användning av alkohol, narkotika eller doping i vår verksamhet.

Föräldrapolicy

Vi vuxna hjälps åt att vara positiva förebilder för våra barn. Vi ska uppmuntra alla barn på ett positivt sätt. Vi uppträder bra mot ledare, andra spelare och föräldrar både på och utanför tennisbanan. Vi ställer upp på aktiviteter som gynnar barnen och föreningen.

• Informera dig om föreningens mål med verksamheten.

Vi föräldrar ska tillsammans med ledare se till att barnen uppträder kamratligt mot varandra. Alla ska känna sig välkomna!

• Peppa alltid ditt barn att göra sitt bästa och kämpa väl.

• Tänk på att inte coacha ditt barn under pågående träning/match. Ta på dig de positiva glasögonen när du är förälder på läktaren!

• Älska ditt barn som det är utan krav på prestation.

• Beröm ofta ditt barn hemma efter en match. Fråga gärna om det har varit kul innan du frågar hur det gick.

• Se till att barnen vilar och äter tillräckligt. Stötta ditt barn i skolan och i idrotten.

• Kontakta ordföranden/styrelse om du tycker att något inte är som det borde vara.

• Engagera dig i föreningen, det är kul!!

Kundkorg

Boka

Lillån Tennisklubb Onlinebokning!

Förening